top of page

Under the paving stones 

Candela Bado, Ajit Chauhan, Dimitra Kousteridou

Curator: artist Antonakis 

Opening: Wednesday 23d May, 20.00 - 22.00

Duration 23th - 26th May, 17.00 - 21.00Snehta Residency, I. Drosopoulou 47, Kypseli, 11257, Athens


Snehta Residency is pleased to present a show by current artists-in-residence, Candela Bado from Uruguay who is based in The Hague, Ajit Chauhan from San Francisco and Dimitra Kousteridou, who lives and works in Amsterdam. The exhibition is a map to decipher "materials" the three artists encountered during the period they stayed and worked in Athens. A handbook - in narrative form - for the deconstruction of objecthood.


Candela Bado is interested in how objects are in-between things that exist both under the realm of the intuitive and the cognitive. She is inspired by folkloric narratives that question established systems of knowledge and include imagination as an important quality in the becoming of identity. By reconsidering the typology of the object and its relation to the subject she is curious in addressing the intuitive wisdom of the viewer, attempting to create an encounter between the two. For her installation of ROAD DOG AND I, Bado uses ceramic objects,
water, weeds and fences to narrate a new mythology based on her recent urban experiences. 


Ajit Chauhan’s work is characterized by slow, minimalist, often repetitive gestures. He has a preference for working with modest materials. One body of work that he is showing at the exhibition was made by erasing selected portions of record album covers. They are housed inside crates that function as architectural models of the Art Deco apartment buildings in and around
Kypseli. Another body of work is a series of textiles that are unwoven, a process of removing material to find an inner essence or structure within the material.


Dimitra Kousteridou works on site specific projects and noise improvisations. The core of her interest lies in deconstructing the visual identity of subjects /objects by infusing it with new acoustic character, reinforcing the physical, aural and aesthetic qualities of their soundscape. Her installation 6,8 K ohm is a hybrid of a canvas, used because of its conductive materials as an integral part of a handmade circuit. The sonic output of the canvas, which is also turned into a speaker, is vibrating its surface so that the actual input frequencies from the painting materials  she later uses on it respond  to these vibrations and sounds. On the upper floor of Snehta, she shows one more interactive sound installation (Unititled). In that work Kousteridou combines soundscapes of Kypseli, straight from the recording devises that depicted as memories, mixing them with the live
electromagnetic waves that visitors produce through their mobile phones and their bodies while they will be moving in the space.


The exhibition is curated by artist Antonakis.

 

___

under the paving stones, the river

Candela Bado, Ajit Chauhan, Dimitra Kousteridou

Επιμέλεια: εικαστικός Αντωνάκης 

Εγκαίνια: Τετάρτη 23 Μαΐου 2018,  20.00 - 22.00

Διάρκεια Έκθεσης: 23 - 26 Μαΐου 2018, 17.00 - 21.00

Snehta Residency, Iωάννη Δροσοπούλου 47, Κυψέλη, 11257, Αθήνα

Τη Τετάρτη 23 Μαΐου 2018 η Snehta Residency εγκαινιάζει την ομαδική έκθεση με τίτλο under the paving stones, the river στην οποία συμμετέχουν οι τρεις φιλοξενούμενοι καλλιτέχνες του προγράμματος, Candela Bado από την Ουρουγουάη η οποία ζει στη Χάγη, ο Ajit Chauhan από το Σαν Φρανσίσκο και η Δήμητρα Κουστερίδου, Ελληνίδα που ζει και εργάζεται στο Άμστερνταμ. Η έκθεση λειτουργεί ως ένας χάρτης αποκρυπτογράφησης των "υλικών” που συνάντησαν οι τρεις καλλιτέχνες κατά της διάρκεια της διαμονής τους στην Αθήνα. Ένα εγχειρίδιο -με αφηγηματική μορφή- αποσυναρμολόγησης της αντικειμενικότητας.

Η Candela Bado ερευνά το πως αντιλαμβανόμαστε ένα αντικείμενο μέσα από το πρίσμα του διαισθητικού αλλά και του γνωστικού. Εμπνέεται από τις λαογραφικές αφηγήσεις που αμφισβητούν τα καθιερωμένα συστήματα γνώσης και περιλαμβάνουν τη φαντασία ως σημαντική ιδιότητα στην ανάδειξη της ταυτότητας. Με την επανεξέταση της τυπολογίας του αντικειμένου και της σχέσης του με το υποκείμενο, απευθύνεται στην διαισθητική σοφία του θεατή, ενώ δημιουργεί μια συνάντηση μεταξύ των δύο. Για την εγκατάσταση της ROAD DOG AND I η Bado χρησιμοποιεί κεραμικά, νερό, αγριόχορτα και κομμάτια από συρματόπλεγμα με σκοπό να αναδείξει μια νέα μυθολογία βασισμένη στις πρόσφατες εμπειρίες της στη πόλη της Αθήνας.

Το έργο του Ajit Chauhan χαρακτηρίζεται από αργές, μινιμαλιστικές, συχνά επαναλαμβανόμενες χειρονομίες. Ο καλλιτέχνης προτιμά να δουλεύει με λιτά υλικά. Μια ενότητα έργων που παρουσιάζει στην έκθεση περιλαμβάνει εξώφυλλα δίσκων βινυλίων από τα οποία έχει αφαιρέσει μέρη τους και τοποθετήσει σε κιβώτια, τα οποία λειτουργούν ως αρχιτεκτονικά μοντέλα Art Deco πολυκατοικιών της Κυψέλης. Στην ίδια λογική ανήκει και η σειρά έργων από ξηλωμένα υφάσματα. Εδώ η διαδικασία απομάκρυνσης υλικού αποσκοπεί στην αποκάλυψη μιας εσωτερικής ουσίας ή δομής που βρίσκει κανείς μέσα στο ίδιο το υλικό.

Η Δήμητρα Κουστερίδου δουλεύει κυρίως με site specific έργα και αυτοσχεδιασμούς που επικεντρώνονται στον ήχο. Ο πυρήνας του ενδιαφέροντός της βρίσκεται στην αποδόμηση της οπτικής ταυτότητας των αντικείμενων, εγχύοντάς την με νέο ακουστικό χαρακτήρα, ενισχύοντας έτσι τις φυσικές, ακουστικές και αισθητικές τους ιδιότητες. Η εγκατάστασή της 6,8 K ohm είναι ένα καμβάς - υβρίδιο, ο οποίος χρησιμοποιείται μέσω των αγώγιμων υλικών της ως αναπόσπαστο τμήμα ενός χειροποίητου κυκλώματος. Η ηχητική έξοδος του καμβά, που επίσης μετατρέπεται σε ηχείο, δονείται στην επιφάνεια του, έτσι ώστε οι συχνότητες εισόδου από τα υλικά ζωγραφικής με τα οποία η καλλιτέχνις επεμβαίνει στη συνέχεια, να ανταποκρίνονται σε αυτές τις δονήσεις και τους ήχους. Στον επάνω όροφο της Snehta, παρουσιάζει μία ακόμη διαδραστική εγκατάσταση ήχου (Untitled). Σε αυτό το έργο η Κουστερίδου συνδυάζει ηχητικά “τοπία” της Κυψέλης, κατευθείαν από τις συσκευές καταγραφής, τις οποίες ως μνήμες τις αναμιγνύει με τα ζωντανά ηλεκτρομαγνητικά κύματα που οι επισκέπτες θα παράγουν μέσω των κινητών τους τηλεφώνων και των σωμάτων τους ενώ θα κινούνται στο χώρο.


 

bottom of page