© 2019 by SNEHTA residency

Show More

1000ml BC
Alex Millar

 

Opening Thursday 27th October, 8-10pm

Open 28th - 31st October, 4-8 pm

Artists’ Talk by Alex Millar, Yana Rotner and Jan Uprichard with Paky Vlassopoulou on Friday 27th October, 7-8pm

 

Curator Paki Vlassopoulou

 

Snehta Residency presents the solo exhibition “1000ml BC” by Alex Millar, who has been an artist-in-residence during September and October 2016.  Millar’s installation and film work addresses the problem of transcendence in objectivity and representation, and questions the role of fetish in material culture.

Throughout his time in Athens, Millar has been interested in merging materials and ideas both modern and ancient:  researching how ritual acts of consecration, a practice primarily concerned with sacred objects and images, can bring together fetishes from these different eras to question and compare their social function.

The work Millar is presenting for his show takes as its starting point his trip to the ancient Minoan site of Knossos, Heraklion, on the island of Crete, to see for himself the “Horns of Consecration.”  These stone symbols, bull’s horns, were used to adorn the walls of the Knossos Palace, as well as the nearby shrines and gravesites, and were essential for marking or consecrating these spaces from the surrounding environment.  Other theories suggest the role of the horns as a symbol of sun worship, much like the ancient Egyptian symbol of the ‘horizon,’ where the sun disk rises between two mountain peaks.

In ancient Greek mythology the figure of the Minotaur, a creature part man and part bull, was the son of Pasiphae, the wife of King Minos.  This hybrid figure, thought by many theologians to be a solar personification, dwelt at the centre of the Knossos Labyrinth. Millar has juxtaposed this history and mythology with one of the most recurring objects to be found in the urban labyrinth of Athens: the motorcycle - itself a “bull-like” hybrid between human and machine. Using this comparison as inspiration, as well as his own journey between Athens and Heraklion, Millar has made work that questions the place of the sacred within his art practice.

 

Biography

 

Alex Millar is a Scottish artist that lives and works in Glasgow.  Previous shows include: “Gold Panning,” Market Gallery, Glasgow 2015; “On Fun and Friction,” SWG3 Glasgow 2015; “Ra on my Back,” Glasgow Project Room, Trongate 103, 2015; “What Happened to The Shiny Flivver,” Intermedia Gallery, CCA, Glasgow 2014.

 

This project would not have been possible without the generous technical assistance of Thanos Eleftherakos.  Special thanks also go to Paki Vlassopoulou, Lizzie and Hamish Millar, Eilidh Guthrie, Augustus Veinoglou, Becky Campbell, Jan Uprichard, Yana Rotner and Thanos Vasiliou.
 

 

Alex Millar

1000ml BC

 

Snehta Residency, Ιωάννη Δροσοπούλου, 47 Κυψέλη, 11257

Ανοιχτά 28 - 31 Οκτωβρίου 4-8 μ.μ


Eγκαίνια Πέμτπη 27 Οκτωβρίου 8-10μμ

Το ίδιο βράδυ για τη δουλειά τους θα μιλήσουν οι καλλιτέχνες, Alex Millar, Yana Rotner and Jan Uprichard.

 

Τη συζήτηση θα συντονίσει η επιμελήτρια αυτής της περιίοδου Πάκυ Βλασσοπούλου. 

 

Το Snehta residency παρουσιάζει την ατομική έκθεση με τίτλο “1000ml BC” του Alex Millar που φιλοξενούμε το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2016. Το έργο του Alex Millar που περιλαμβάνει installations-κατασκευές και φιλμ αναφέρεται στο προβλημα της μετάβασης στην αντικειμενικότητα και την αναπαράσταση και διερευνά ζητήματα σχετικά με το ρόλο του φετίχ στον υλικό πολιτισμό. 

Στη διάρκεια της παραμονής του ο Millar ενδιαφέρθηκε να συνδέσει μεταξύ τους σύγχρονα με αρχαία υλικά και ιδέες: Μελετώντας πως τελετουργικές πράξεις του καθαγιασμού, μια πρακτική σχετιζόμενη κυρίως με ιερά αντικείμνά και εικόνες, μπορεί να στοχεύσει τόσο στον διαχρονικό φετιχισμό τους και να συγκρίνει τη λειτουργικότητα τους.

Η δουλειά του Millar που παρουσιάζεται σε αυτή την έκθεση ξεκινά απο το ταξίδι του στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού στο Ηράκλειο της Κρήτης για να δει τα διπλά Ιερά Κέρατα. Αυτά τα πέτρινα σύμβολα, κέρατα ταύρου χρησίμευαν για να διακοσμήσουν του τοίχους του παλατιού της Κνωσσού και επίσης τις παραπλήσιες πηγές και τη νεκρόπολη και ήταν σημαντικές για να την καθαγίαση αυτών των χώρων απο τη χρήση του υπόλοιπου περιβάλλοντος. Σύμφωνα με άλλες θεωρίες ο ρόλος των Κεράτων σαν σύμβολο του ηλίου όπως και στην αρχαία Αίγυπτο που θεωρείτο σύμβολο του ανατέλοντος ήλιου ανάμεσα σε δύο βουνοκορφές. 

Στην αρχαία Ελληνική μυθολογία η εικόνα του Μινώταυρου, ένα πλάσμα μισό άνθρωπος και μισό ταύρος ήταν ο γιος της Πασιφάης συζύγου του βασιλιά Μίνωα. Αυτή η υβριδική μορφή απο πολλούς θεολόγους θεωρήθηκε ότι είναι μια ηλιακή προσωποποίηση που κατοικούσε στο κέντρο του Λαβυρίνθου του παλατιού της Κνωσσού. Ο Millar έχει αντιστοιχίζει την ιστορία και την μυθολογία με ένα απο τα πιο γνωστά αντικείμενα που βρίσκει κάποιος στον σύγχρονο “λαβύρινθο” της πόλης των Αθηνών: Την μοτοσυκλέτα, ενα ταυρόμορφο υβδρίδιο ανάμεσα σε άνθρωπο και μηχανή. Με αυτή την σύγκριση ώς έμπνευση του καθώς επίσης και στο ταξίδι του ανάμεσα σε Αθήνα και Ηράκλειο ο Millar δημιούργησε έργα που σχετικά με το ερώτημα του καθαγιασμένου μέσα στην ίδια την πρακτική του. 

 

Βιογραφία

 

Ο Alex Millar είναι Σκωτσέζος που ζει και εργάζεται στη Γλασκώβη. Προηγούμενες εκθέσεις του είναι: “Gold Panning,” Market Gallery, Glasgow 2015; “On Fun and Friction,” SWG3 Glasgow 2015; “Ra on my Back,” Glasgow Project Room, Trongate 103, 2015; “What Happened to The Shiny Flivver,” Intermedia Gallery, CCA, Glasgow 2014.

 

Αυτό το έργο δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς την γεναιόδωρη τεχνική βοήθεια του Θάνου Ελευθεράκου. Θερμές ευχαριστίες στους: Πάκυ Βλασσοπούλου, Lizzie and Hamish Millar, Eilidh Guthrie, Αύγουστο Βεϊνόγλου, Becky Campbell, Jan Uprichard, Yana Rotner και Θάνο Βασιλείου.